In de zomer van dit jaar gaat het Marineterrein helemaal open en komen er veel nieuwe bewoners bij. Hoog tijd dus om te bepalen hoe we dan met auto- en vrachtverkeer omgaan, en welke innovatieve oplossingen we kunnen bedenken, testen en toepassen. Op 24 april*, van 15.00 tot 17.00 uur, organiseren we hierover een meet-up, uitsluitend voor organisaties op het Marineterrein. Herman Wagter zit voor. Graag aanmelden via via deze link.

*Deze meet-up stond eerder gepland voor 27 maart, maar die datum is komen te vervallen.

Marineterrein wordt autovrij
In alle plannen en beleidsstukken staat de ambitie om autovrij te worden Dat betekent nogal wat. We moeten goed kijken naar het huidige vervoer van mensen en goederen en vervolgens alternatieve oplossingen kiezen, ontwikkelen, of bouwen. In 2017 heeft een inventarisatie van de zogenaamde customer journeys plaatsgevonden. Nu willen we graag met jullie vervolgstappen bepalen. Het is een hele leuke maar ook lastige uitdaging, en we hebben alle kennis nodig die er beschikbaar is, dus kom!

Customer journeys?
Customer journeys beschrijven alle redenen waarom iemand naar het Marineterrein wil of moet gaan plus het hele proces hoe iemand dan geholpen wordt om zijn of haar doel te bereiken. Dat gaat van hulpdiensten (brandweer/politie) tot bezoekers, van pakjesleveranciers tot bouwondernemingen, van evenementbezoekers tot bewakers. Let wel: de frequentie van de verschillende customer journeys zijn nog niet in kaart gebracht.

Vantevoren gegevens aanleveren

Diegenen die naar de meetup willen komen zullen we van te voren om gegevens vragen zodat we heel concreet aan de slag kunnen met elkaar. Dat betreft ten eerste de inventarisatie van de customer journeys en ten tweede de schattingen van aantallen keren dat iets voorkomt, gebaseerd op extrapolatie van de situatie nu.