Wil je een borrel of een andere activiteit organiseren met gebruik van buitenruimte? Doe dan eerst een aanvraag bij Bureau Marineterrein Amsterdam via info@marineterrein.nl dan kunnen we checken of het passend is en niet conflicteert met andere activiteiten. Als je evenement buiten wordt gehouden en aan onderstaande eisen voldoet, is een melding bij de gemeente voldoende;
  • Er zijn minder dan 100 bezoekers op het drukste moment.
  • Het duurt niet meer dan één dag.
  • Het vindt plaats tussen 9.00 en 23.00 uur.
  • Het wordt niet op de rijbaan gehouden.
  • Het belemmert het autoverkeer of de scheepvaart niet.
  • Het geluidsniveau op de gevels van omringende woningen is niet hoger dan 70 dB(A).
  • Je plaatst maximaal twee kleine objecten met een oppervlakte van minder dan 10 m2 per object.
  • Je verkoopt geen eten, alcoholhoudende drank of andere goederen.
  • Je maakt geen reclame om belangstellenden van buiten aan te trekken.

In alle andere gevallen moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente.

NB 1: Het spreekt vanzelf dat je de huisregels van het Marineterrein respecteert. BBQ’s zijn niet toegestaan in stadsdeel centrum in de openbare ruimte dus ook niet op het Marineterrein.

NB 2: De Commandantswoning, Scheepskameel en Homeland hebben een eigen, doorlopende gebruiksvergunning voor activiteiten.